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The Functional Cosmetics-  Nov. 28th

How to build and measure performance and Quality of personal care products

 

Claim substantiation and Durability are more and more legal requirements for Cosmetics. Cosmetologists are therefore engaged to guarantee those values through 2 different phases of the IPM process: Formulation cosmetologists will build the products responding to the requirements in terms of functionality and stability; the Evaluation Cosmetologists are engaged in supporting the prototype performance with suitable methods to substantiate the Claims and guarantee Chemical, Physical and Microbiological invariance during the ageing and application processes.

 

09:45

Opening Remarks

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10:00

IPM: Progettare e validare prodotti funzionali eccellenti in cosmetica

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10:30

La progettazione del protocollo valutativo: il ruolo dello Sperimentatore

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11:00

Exhibition Visit

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11:30

Il punto di vista del marketing: dal claim al test

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12:00

La valutazione dell’efficacia in-vivo: potenzialità e limiti dei test strumentali non invasivi

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12:30

Lunch ed Exhibition Visit

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14:00

La valutazione dell’efficacia In-vitro: complementarietà ed unicità rispetto al test In Vivo

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14:30

L’efficacia dei prodotti dal punto di vista del Dermatologo

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15:00

Cronocosmesi: Progettazione e Validazione di una Linea Cosmetica Circadiana

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The Emotional Cosmetics-  Nov. 29th

How to build, communicate and measure sensory response to cosmetics

 

The success of Cosmetic Products is more and more linked to the emotional and sensory response of the consumer; it is not any more sufficient to formulate products with pleasant color, fragrance, texture and application behavior, but also intangible values, like coherence between performance, sensory and claimed characteristics are of outmost importance; this is the field were Formulation Cosmetologist, Sensory analyst and Marketing professional are proven for coherence; innovative evaluation methodologies, like the psychosensory testing are more and more supporting the traditional sensory and marketing tools.

09:45

Opening Remarks

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10:00

La valutazione sensoriale come strumento di ottimizzazione dei prodotti cosmetici

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10:30

Neurocosmesi: una nuova branca per la valutazione oggettiva del gradimento sensoriale dei prodotti cosmetici

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11:00

Exhibition Visit

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La coerenza fra performance di prodotto, comunicazione e valutazione sensoriale come strumento di successo per le Brand Cosmetiche

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12:00

Metodi non-parametrici per valutare la sostenibilità di prodotti ed imprese

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12:30

Lunch ed Exhibition Visit

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14:00

La valutazione di stabilità: è solo una questione di caratteristiche organolettiche?

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Cronocosmesi: Progettazione e Validazione di una Linea Cosmetica Stagionale

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